Разходка около Мечковец

полянка по пътя за АидаНа 4 ноември не пропуснахме хубавото време и се разходихме около връх Мечковец (Аида).

В колата бяхме 5 човека, но точно когато паркирахме в Горно Брястово срещнахме двама наши познати и станахме група от седем туриста.

Тръгнахме през Кара-Кировото бунарче и по нашата пътека стигнахме до полянката с панорамен изглед. Казвам нашата пътека, защото вероятно ние сме най-често минаващите от там, а самата пътека е запустяла. Излязохме на пътя от Шарапаните за рудниците и продължихме към вторите. Минахме първия и стигнахме до втория, където ни посрещна едно куче-пазач. То обаче беше по-уплашено от нас и няма как да е иначе при такава група.

От втория рудник продължихме по черния, стръмен път, който излиза на главния асфалтов път за хижа Аида. Стигнахме до Мечите скали, където починахме, а някои и обядваха, като едновременно с това се любуваха на гледката.Мечите скали

Тъй като все още беше рано, а искахме да използваме целия ден, решихме да тръгнем по пътя за Сини връх и да се отбием в дясно, за да стигнем до пътя за Лъва. Това удължи доста разходката ни и ни държа по-дълго време в планината.

стадо кравиМалко след чешмата с кошарите попаднахме на стадо шестици. Тук е моментът да вметна, че Стефан Аврамов нарича кравите шестици, защото ако му подарите една, ще Ви остави 6 за края на годината по география.

По-нататък имаше още едно стадо. То направо си беше пасаж - щеше да стигне за цяло училище. Оградено беше с кабел, по който тече ток - така нареченият електронен пастир. Разбрах какво е усещането да те охранява електронен чобанин.Пасаж шестици

Влизайки в Горно Брястово можахме да се полюбуваме и на залеза.